Jak wygląda obsługa klienta w biurze nieruchomości premium krok po kroku?

W branży nieruchomości premium rolę pierwszoplanową odgrywa coś innego, niż metraż – to historia, lokalizacja, nietypowe udogodnienia. Jednocześnie istotny jest czynnik ludzki; obsługa, która stawia na partnerstwo, dyskrecję i wysoką kulturę pracy, a nie na hasło „byle sprzedać”. Przyjrzyjmy się kwestii obsługi klienta w biurach nieruchomości premium.

Jak agencja nieruchomości premium buduje relację z klientem?

Wielu klientów uzna to za zaskoczenie, ale agencja nieruchomości premium wcale nie zaczyna współpracy od oferty, ale od rozmowy ze sprzedającym bądź kupującym. W pierwszym etapie liczy się zrozumienie potrzeb, oczekiwań i stylu życia klienta. Czy szuka apartamentu inwestycyjnego? A może jednak przestrzeni do życia na lata? Dla singla, pary bezdzietnej, czy wielodzietnej rodziny? Czy zależy mu na prestiżu lokalizacji, czy raczej na prywatności? Na tej podstawie tworzona jest strategia działania. I to taka wielowymiarowa – zawsze indywidualna, a nie powielana z innych zleceń zrealizowanych z sukcesem. 

Agent zawsze selekcjonuje oferty z przeogromną precyzją. Szanuje czas klienta, ale i chce spełnić wszelkie jego oczekiwania. Jednym zdaniem – nigdy się nie narzuca.

Codzienny kontakt – jakość zamiast ilości

I tu płynnie przechodzimy do kolejnego punktu – obsługa klienta premium stawia na właściwy rytm współpracy – spokojny, ale stanowczy. Agent nie „dopytuje”, nie zasypuje wiadomościami i nie naciska, a zamiast tego prowadzi klarowną komunikację. Dialog.

Klient w rezultacie nie musi zgadywać, na jakim etapie znajduje się jego oferta – wszystko jest przekazywane praktycznie na bieżąco, zawsze transparentne i uporządkowane. 

W biurze premium liczą się nawet podprogowe kwestie; forma maila, ton rozmowy telefonicznej czy sposób prowadzenia spotkania.

Koniecznie przeczytaj:  Budowlany sukces w Gliwicach - ekologiczne materiały i lokalna współpraca

Prezentacja nieruchomości — bez pośpiechu

Pokazanie nieruchomości klientowi premium ma niewiele wspólnego z pośpiechem. Dla najbardziej wymagających liczy się coś więcej, np. przemyślana prezentacja, często z udziałem właściciela, agenta i doradców, jak i pełna, nieograniczona pomoc oraz wiedza. Apartament zawsze będzie perfekcyjnie przygotowany – wizualnie, zapachowo, akustycznie – jak i zaaranżowany ze zwróceniem uwagi na najmniejsze szczegóły. Klient dostaje pełne informacje – również te stricte techniczne – ale bez sprzedażowego tonu. Często zachodzi także potrzeba ponowienia spotkania, np. w innej porze dnia lub w innej wersji aranżacji – niektórzy chcą sprawdzić hałas w weekend czy nasłonecznienie tuż przed zachodem słońca.

To zupełnie inny sposób pracy niż w masowych prezentacjach, gdzie czasem ogląda się mieszkanie z kolejką innych zainteresowanych za plecami.

Zaufanie – najważniejszy kapitał w obsłudze premium

Współpraca w segmencie premium rzadko kończy się na jednej transakcji. To relacja, która trwa latami – szczególnie w przypadku inwestorów czy klientów kupujących nieruchomości w różnych krajach. I rzadko się ją zmienia, bo zaufanie buduje się powoli, choć sukcesywnie: przez rzetelność, poufność, dostęp do ofert niedostępnych publicznie i uczciwość w doradzaniu.

Dlatego w obsłudze premium najważniejszy był, jest i będzie człowiek. To relacja, która zaczyna się od słuchania, i trwa tak długo, jak długo jest oparta na zaufaniu.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *